Retur- och återbetalningspolicy

Vår returpolicy

Om du inte är nöjd med de mottagna produkterna kan du byta den på något av följande sätt:

Byte

Kontakta oss via vårt kontaktformulär, begär en retursedel och skicka tillbaka varan med posten. Du kan byta ut produkten mot en annan, eller i händelse av att bytet beror på funktionsfel byts den mot en ny produkt som sedan skickas på nytt till dig.

Retur

Om produkten inte motsvarade dina förväntningar kan du returnera och få pengarna tillbaka. Kontakta oss inom 14 dagar från att du mottagit produkten och informera om att du önskar lämna tillbaka den. Skicka den sedan tillbaka till oss på följande adress:
Sign of Sweden
Observatoriegatan 5
11329 Stockholm 

Du som konsument står själv för frakten.

Observera att vi inte kan hämta ut paket eller brev på utlämningsställen. Vi rekommenderar postnords brev tjänst.

Retur av varor som gjorts personliga

Observera att ångerrätten, i enlighet med svensk konsumentlagstiftning, inte gäller när varan har gjorts personlig med gravyr, print eller metallbokstäver. Enligt konsumentverket gäller inte ångerrätten för: "Varor som är specialtillverkade efter konsumentens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel, till exempel familjefoton".

Du kan läsa mer om det här: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/

Reklamation

Om du är missnöjd med din vara eller om den går sönder har du rätt till en ny vara kostnadsfritt. Maila då ordernummer och bild på den defekta varan så hjälper vår kundtjänst dig. 


Återbetalning

Vårt mål är att hantera returen inom 7 arbetsdagar från att den mottagits på vårt lager. Summan återbetalas till dig inom 30 dagar från att returen har hanterats. 


Oversettelse til norsk følger nedenfor


Vår returpolicy
Hvis du ikke er fornøyd med produktene du mottar, kan du bytte den på en av følgende måter:

Endring

Kontakt oss via vårt kontaktskjema, be om returseddel og send varen tilbake i posten. Du kan bytte produktet til et annet, eller i tilfelle byttet skyldes en funksjonsfeil, vil det byttes til et nytt produkt som deretter sendes til deg på nytt.

Retur
Hvis produktet ikke svarte til dine forventninger, kan du returnere det og få pengene tilbake. Kontakt oss innen 14 dager etter mottak av produktet og informer oss om at du ønsker å returnere det. Send den deretter tilbake til oss på følgende adresse:
Tegn på Sverige
Observatoriegatan 5
11329 Stockholm

Som forbruker er du ansvarlig for frakt.

Retur av varer som er tilpasset
Vær oppmerksom på at angreretten, i henhold til svensk forbrukerlovgivning, ikke gjelder når varen er personliggjort med gravering, trykk eller metallbokstaver. I følge det svenske konsumentverket gjelder ikke angreretten for: "Varer som er spesialtilvirket etter forbrukerens anvisninger eller som har et tydelig personlig preg, for eksempel familiebilder".

Du kan lese mer om dette her: https://www.konsumentverket.se/for-foretag/konsumentratt-for-foretagare/om-kunden-angrar-sitt-kop/

Klage
Hvis du er misfornøyd med varen din eller hvis den går i stykker, har du rett på en ny vare uten kostnad. Send deretter e-post til ordrenummer og bilde av den defekte varen, så hjelper vår kundeservice deg.

Refusjon
Vårt mål er å håndtere returen innen 7 virkedager etter mottak på vårt lager. Beløpet vil bli refundert til deg innen 30 dager etter at returen er behandlet.