Köpvillkor


  1. Allmänt
  • SignOfSweden drivs av Duly AB (559153-0901) och har sitt säte Stockholm. Företagets postadress är Observatoriegatan 5.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@signofsweden.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
  1. Beställning
  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart (inom tre timmar från beställning) kontakta oss via e-post till kontaktuppgifterna under punkt 1.
  • Kunden ansvarar för att ange rätt uppgifter vid beställning (ej ange fler tecken än de som tillåts för varje produkt). 
  • Kunden ansvarar för att enbart använda bokstäver och siffror för prägling. Andra tecken godkänns inte och din order kommer att nekas/annulleras om beställningen innehåller andra tecken än bokstäver och siffror. 
  • Vi trycker enbart stora bokstäver (versaler). Kunden godkänner detta i och med att godkänna dessa villkor. Detta gäller även om kunden angivit små bokstäver (gemener).  
  • Om inga tecken anges så skickas produkten till kunden utan tryck. Det är kundens ansvar att ange rätt uppgifter vid beställningstillfället. 
  • Våra läderprodukter har en doft av läder. Kunden ansvarar för att känna till detta.
  • Läder som är färgat kan dofta på grund av detta, vilket kunden är skyldig att känna till och detta är inte en grund för reklamation. 
  • Våra produkter levereras i en skyddande plastficka om annat inte anges. Presentbox ingår ej. 
  1. Leverans
  • Vi erbjuder fri frakt inom Sverige. För frakt till övriga Norden är kostnaden 99kr och övriga Europa 249kr. Vi arbetar med Postnord, Schenker och DHL
  • Våra normala leveranstider (ej expressfrakt) är 3-7 arbetsdagar. Genom att godkänna dessa villkor godkänner du dock att leverans med fri frakt kan dröja upp till 14 arbetsdagar. 
  • Om leveranstiden skiljer sig från normalt så framgår detta i produktbeskrivningen. 
    OBS! Beställningar lagda på fredagar och helger skickas tidigast på måndagen efter.
  • Expressfrakt kan väljas till extra kostnad vilket innebär leverans på kortare tid. Beställning efter 15.00 skickas efterföljande arbetsdag. 
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå ska du kontakta oss på e-postadress under punkt 1. Du ansvarar dock själv för att läsa produktinformationen före köp där information om eventuell längre leveranstid kan framgå. 
  • Ej uthämtade paket: Ert paket ligger hos ert postombud i max 14 dagar, sedan returneras det till oss. Paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig som kund kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift. Hanteringsavgiften är 350:- .
  1. Priser
  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms på 25%
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
  • Vi reserverar oss för att eventuella rabattkoder kan ta slut/ upphöra att gälla utan att vi meddelar kunden om detta. Vi garanterar inte att utgivna rabattkoden är gällande.
  • Olika erbjudanden/rabatter kan inte kombineras. 
  • Kunden ansvarar själv för att vid köptillfället lägga in eventuell rabattkod. Detta kan inte göras i efterhand. 
  • Rabattkod får endast användas en gång per köptillfälle. 
  • En rabattkod gäller max en månad. Koder som är äldre än en månad har gått ut och kan inte användas. 
  1. Ångerrätt
  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Mer information om returer, byte och reklamationer finns på begäran. Maila då info@signofstockholm.se
  • Ångerrätten gäller inte för beställningsvaror som tillverkas enligt dina önskemål (t.ex. produkter med egna initialer eller annat tryck)

  • 5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kontaktuppgifterna under punkt 1. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.
  • För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
  1. Reklamation och klagomål
  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till oss genom kontaktuppgifterna under punkt 1 där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet samt bilder på defekta varor.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
  • Observera att personligt tryck är ett hantverk och därav kan både form och resultat variera.
  • Normalt slitage är inget som ersätts.
  1. Ansvarsbegränsning
  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande. Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
  • Vi tar inte ansvar för att kunden angivit enligt sig fel bokstäver eller färg på tryck vid sin beställning. Uppgifter om tryck (tecken och färg) kan inte ändras efter lagd beställning. 
  • Vi förbehåller oss rätten att neka/annullera hela eller delar av din order. Om vi väljer att neka/annullera hela eller delar av din order så får du information om detta till den mailadress du uppgivit. Kunden ansvarar för att ange rätt mailadress. Eventuell betalning återgår. 
  • Vi förbehåller oss rätten att annullera hela eller delar av din order om du uppger för många tecken än de som anges som tillåtna för produkten. 
  • Vi omber våra kunder att hantera trycket på produkterna med försiktighet. 
  1. Produktinformation
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. 
  • Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
  • Kunden ansvarar för att kontrollera information om produkten (som färg, material) före beställning. 
  1. Information om Cookies
  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
  1. Personuppgifter
  • Genom att handla på sidan accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Duly AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Stripe, Swish.
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL.
  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
    Vi använder för utskick av nyhetsbrev.
  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.
  • 10.6 Rätt till rättelse 
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Duly AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.
  1. Ändringar till de Allmänna Villkoren
  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
  1. Tvist och lagval
  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag

Betalsätt

Du kan välja mellan flera olika betalningsmetoder. Välj det alternativ som passar dig bäst när du kommer till kassan. Minderåriga ( under 18 år) får ej genomföra köp utan målsmans godkännande.
Klarna Checkout:

Klarna Checkout är ett smidigt och säkert sätt för dig som kund att handla med.
Du kan välja mellan följande betalningssätt:
Kortbetalning
Faktura
Dela upp din betalning
Direktbetalning till bank


Kortbetalning:

Du kan välja att betala med kort genom Stripe. Stripe tillhandahåller betalningstjänster för kortbetalningar. Stripe sköter hanteringen av kortuppgifter genom deras säkra system där du tryggt fyller i dina kortuppgifter. Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet – 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet och genomför betalningen. Vi tar inte del av dina kortuppgifter. När betalningen har godkänts skickas du tillbaka till interiorofsweden.se där du får en bekräftelse på att ditt köp är genomfört.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen exempelvis då vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte vid en eventuell leveransförsening.