FAQ/Vanliga frågor om Sign of Sweden

Först av allt- kul att just du hittat hit! 

Hittar du inte din fråga? Hör av dig!

Var är min order?

Våra produkter med gravyr tillverkas på vårt kontor i Stockholm vardagar mellan 9-17 så har du beställt på helgen tar det någon dag extra. All gravyr görs förhand, och vi vill vara så noggranna vi bara kan. När vi skickar din order får du ett mail med ordernummer (ibland hamnar det tyvärr i skräpkorgen). Om du vill följa ditt paket rekommenderar vi att ladda ner Postnords app där våra paket syns. Det gör du här för ios: Ladda ner här

Jag vill returnera mina produkter. 

Om du vill utnyttja ångerrätten så måste varorna vara utan tryck, metall letter eller på annat sätt inte gjorts personliga, om de är personliga gäller inte ångerrätten vilket är på grund av att vi inte kan sälja dem till någon annan. Det är i enlighet med svensk konsumentlagstiftning. Om produkterna inte gjorts personliga skickar du dina varor till nedan adress, lägg gärna med en lapp med ordernummer eller använd vårt returformulär. Vi kommer att maila dig när din produkt är mottagen.
Sign of Sweden
Observatoriegatan 5
11329 Stockholm
*Vi kan tyvärr inte te emot paket/brev som kräver personlig uthämtning.

Vad betyder stora/ små bokstäver? Storlek på typsnitt?

Vi trycker alla produkter med versaler alltså "stora bokstäver". Exempelvis, skriver du Ebba, så kommer trycket att vara EBBA.  
Vi har två olika storlekar på texten, 24pts och 36pts, som är själva storleken på typsnittet. 24 är mindre, och 36 är större.
De flesta väljer det mindre typsnittet. 

Kan jag välja utan gravyr?

Ja! Lämna fältet tomt, så graverar vi inte. 


Hur packas min produkt? Paketering?

Alla produkter kommer levererade i en återvinningsbar dust bag med SIGN OF SWEDEN logga på. Stilrent och snyggt, perfekt att ge bort i present.

Skyddar skalen även skärmen?

Ja! 360 graders skydd, skyddar både telefonens bak och framsida. Perfekt vid eventuell olycka. 


Hur snabbt skickas min produkt?

Det beror på vilket leveranssätt du valt. Prioriterad leverans skickas samma dag eller dagen efter order. Standardfrakt skickas inom 2-5 dagar. Alla produkter skapas för hand. Vi har även PICK UP i Stockholm, som kan avhämtas samma dag om order läggs före 11.00 en vardag. 

Panik, sent ute? Välj prioriterad frakt, vi hjälper dig! Tar 1-2 dagar.

Hur skriver jag en emoji?

Under varje produkt finns information om vad som ska anges, i produktinformationen. Komihåg parentes! Exempelvis: Hjärta = (H)

Fungerar skalen med laddplatta?

Japp!

Min produkt har gått sönder 

Usch då! Det är ju inte alls kul när det händer. Vi ska såklart försöka hjälpa dig, för att det ska gå smidigare se till att du skickar en bild på problemet och ditt ordernummer till [email protected] så svarar kundtjänst dig. Observera att vi inte kan ersätta det som går under normalt slitage. 


Hoppas vi besvarade just din fråga!