Lär känna Sign of Sweden, som bolag och våra medarbetare.

Först av allt- kul att just du hittat hit! 

Varför har vi en sida med frågor?

Eftersom vi inte är en fysisk butik där vi kan komma fram och säga hej och hjälpa dig på plats, så behöver vi stötta och hjälpa er med så mycket information vi bara kan, för att du ska känna att du känner till våra produkter, hur de fungerar och om oss som företag. Tänk vad mycket lättare det hade varit att hälsa på riktigt, men vi får säga hej digitalt, Hej! Nedan följer några av era allra mest vanliga frågor!


Var graveras era produkter?

Vårt kontor ligger i centrala Stockholm, och där graveras samtliga produkter för hand av våra fantastiska medarbetare. Vi är ett härligt gäng, vissa av er har säkert träffat oss om ni valt att hämta ut din produkt i Stockholm.

Hur många jobbar på Sign of Sweden?

Totalt är vi 8 personer som arbetar med Sign, vi ska snart bli fler, riktigt roligt!

Hur ska jag veta vilken storlek på tryck jag vill ha? 24pts eller 36pts?

Alla tycker givetvis olika men 80% tar det mindre typsnittet, alltså 24pts. Om du vill gravera ett längre tryck än två bokstäver rekommenderar vi det mindre typsnittet. Om du vill skriva exempelvis N.F så rekommenderar vi det större typsnittet. Men, självklart är det du som väljer.

Hur graveras ett skal?

För att gravera ett skal gör vi såhär. I vår lokal i Stockholm har vi vårt tryckeri, där vi skapar samtliga produkter från grunden. Vi använder en maskin som uppvärms till 100grader. När maskinen är varm sätter vi in de bokstäver du valt i maskinen och tar fram det folie som ska användas, guld, silver eller rosé. Sedan placerar vi produkten under maskinen och trycker ditt valda tryck, med hjälp av maskinens värme. Detta är en noggrann process, där 100% görs för hand. Vi skickar ingenting som inte är av högsta kvalitet! Blir det inte snyggt eller snett, så hämtar vi en ny produkt. Du ska få det bästa.

Angående era skal, är de veganska?

Japp! De är veganska. Alla produkter har en beskrivning under där du kan läsa mer om det specifika mobilskalet.

Hur snabbt kan jag få hem en produkt?

Vi kan leverera med expressfrakt och då tar det mellan 1-3 dagar, oftast 1-2 dagar. Om du istället väljer standarsfrakt kan det ta några dagar extra. Vi ska ju hinna gravera produkterna också.

Om jag vill köpa 2 för 1, hur fungerar det? Behöver jag en kod?

Nej, lägg två produkter i kassan, så kommer rabatten dras automatiskt i kassans sista steg. Supersmidigt!

Om jag missade att lägga in en kod, kan jag lägga in den i efterhand?

Nej tyvärr, detta pga att det oftast finns begränsat antal koder, så att koden kan vara slut om den inte fungerar. Vi kan inte heller lägga till 2 för 1 i efterhand, men vi fixar alltid en bra deal om du hör av dig till oss!

Vad är mest populärt att gravera?

Det är lite roligt men ni är SÅ många som väljer att gravera era skal med era initialer följt av ett hjärta, och 90% väljer guldgravyr.

Om jag inte hittar en telefonmodell på hemsidan, har ni den inte då?

Maila oss och fråga, eller chatta med oss. Det kan vara så att den bara är tillfälligt slut. Hör av dig!

Var är min order?

Våra produkter med gravyr tillverkas på vårt kontor i Stockholm vardagar mellan 9-17 så har du beställt på helgen tar det någon dag extra. All gravyr görs förhand, och vi vill vara så noggranna vi bara kan. När vi skickar din order får du ett mail med ordernummer (ibland hamnar det tyvärr i skräpkorgen).

Jag vill returnera mina produkter. 

Om du vill utnyttja ångerrätten så måste varorna vara utan tryck, metall letter eller på annat sätt inte gjorts personliga, om de är personliga gäller inte ångerrätten vilket är på grund av att vi inte kan sälja dem till någon annan. Det är i enlighet med svensk konsumentlagstiftning. Om produkterna inte gjorts personliga skickar du dina varor till nedan adress, lägg gärna med en lapp med ordernummer eller använd vårt returformulär. Vi kommer att maila dig när din produkt är mottagen.
Sign of Sweden
Observatoriegatan 5
11329 Stockholm
*Vi kan tyvärr inte te emot paket/brev som kräver personlig uthämtning.


Vad betyder stora/ små bokstäver? Storlek på typsnitt?

Vi trycker alla produkter med versaler alltså "stora bokstäver". Exempelvis, skriver du Ebba, så kommer trycket att vara EBBA. Vi har två olika storlekar på texten, 24pts och 36pts, som är själva storleken på typsnittet. 24 är mindre, och 36 är större. De flesta väljer det mindre typsnittet.

Kan jag välja utan gravyr?

Ja! Lämna fältet tomt, så graverar vi inte.


Hur packas min produkt? Paketering?

Alla produkter kommer levererade i en återvinningsbar dust bag med SIGN OF SWEDEN logga på. Stilrent och snyggt, perfekt att ge bort i present.

Skyddar skalen även skärmen?

Ja! 360 graders skydd, skyddar både telefonens bak och framsida. Perfekt vid eventuell olycka.

Hur ser skalens insida ut? 

Skalen har en mjuk insida för att skydda din telefon från repor och stötar.


Hur snabbt skickas min produkt?

Det beror på vilket leveranssätt du valt. Prioriterad leverans skickas samma dag eller dagen efter order. Standardfrakt skickas inom 2-5 dagar. Alla produkter skapas för hand. Vi har även PICK UP i Stockholm, som kan avhämtas samma dag om order läggs före 11.00 en vardag.

Panik, sent ute? Välj prioriterad frakt, vi hjälper dig! Tar 1-2 dagar.

Hur skriver jag en emoji?

Under varje produkt finns information om vad som ska anges, i produktinformationen. Komihåg parentes! Exempelvis: Hjärta = (H)

Fungerar skalen med laddplatta?

Japp!

Min produkt har gått sönder 

Usch då! Det är ju inte alls kul när det händer. Vi ska såklart försöka hjälpa dig, för att det ska gå smidigare se till att du skickar en bild på problemet och ditt ordernummer till [email protected] så svarar kundtjänst dig. Observera att vi inte kan ersätta det som går under normalt slitage.


Nu hoppas vi att vi besvarat dina frågor, hör av dig annars. Ha en fin dag! // Sign of Sweden- gänget via Ella.